czwartek, 23 kwietnia 2015

Kolejny cel: Mediolan

Do zagospodarowania pozostał nam ostatni tydzień sierpnia 2015 r. i tak się zastanawialiśmy, co w tym czasie począć. Plany były różnorakie, od polskich gór, przez Maltę (bezpośrednie loty z Wrocławia), Londyn, czy Dublin. Madzia ostatnio coraz częściej wspominała o Włoszech, a jako że ja nie przepadam za tym krajem, ale lubię góry i przyrodę to na celowniku znalazł się Mediolan i pobliskie jezioro Como, słynące ze wspaniałych widoków. O tak, na taki wyjazd mogę się zgodzić – samo miasto by mnie tak bardzo nie zainteresowało!

Bilety lotnicze do Mediolanu

Wyszukiwanie biletów lotniczych rozpoczęło się od wybrania lotniska startu – okazało się, że choć do Włoch można polecieć z Wrocławia, czy Krakowa, to jednak bilety są dość drogie, w porównaniu z Warszawą. Wynalazłem więc fajną kombinację, dzięki której maksymalnie wykorzystamy czas w podróży: wylot z lotniska Chopina linią WizzAir rano o godz. 6, a powrót do Modlina kilka dni później Ryanairem o godz. 23. Bilety „tam” kosztowały nas 118 zł, a powrotne 100 zł – razem 218 zł od osoby z bagażem podręcznym. To najtańsze bilety jakie kupiłem w życiu :)

Problemem jest natomiast dojazd i powrót z tych lotnisk – no bo zostawiając auto na Chopinie, to po powrocie jakoś trzeba będzie się dostać tam z Modlina. Można też zrobić na odwrót i zostawić auto w Modlinie, ale komu by się chciało wstawać kilka godzin wcześniej i potem tłuc się o poranku z powrotem na lotnisko Chopina. Choć faktycznie między tymi lotniskami kursuje ModlinBus, to postanowiliśmy że tym razem naszą bazą wypadową będzie nasze rodzinne miasto – Łódź. W jedną i drugą stronę zawiezie nas ww. linia autobusowa, a wczesna rezerwacja wszystkich biletów kosztowała nas 48 zł za dwie osoby. Co ciekawe polityka cenowa linii jest taka, że przejazd z Modlina do Łodzi kosztuje tyle samo co na lotnisko Chopina, więc nie robi nam to różnicy.

Plan wyjazdu

Dwie noce spędzimy w Mediolanie, potem zrobimy wypad nad jezioro Como i stamtąd pojedziemy bezpośrednio do Bergamo, gdzie spędzimy ostatnią noc i zwiedzamy to - ponoć urocze - miasteczko. A wieczorem wracamy do Modlina. Potrzebujemy więc trzech noclegów, z racji na krótki pobyt - najlepiej blisko głównych atrakcji tych miejscowości.

Noclegi w Mediolanie

Trzymając się swoich wytycznych odnośnie noclegu rozpoczęły się poszukiwania - hostelu, hotelu lub mieszkania. Prawie od razu zrezygnowaliśmy z tych drugich, ponieważ przy tak krótkim pobycie ceny nie były dużo niższe od hotelu, a równocześnie nie chcieliśmy tracić czasu na "check-in".W końcu jednak trzeba się spotkać z właścicielem, omówić warunki korzystania, dopełnić formalności, a to zbyt długo trwa. Pozostał więc hotel, gdzie raz-dwa załatwimy formalności, a i bagaże będzie można przechować.

Jeśli chodzi o hostele z dobrymi opiniami, to ich ceny sięgają tych w hotelach. Jedyny przyzwoity hostel, który oferuje pokoje wieloosobowe to Ostello Bello, gdzie za łóżko zapłacicie od 200 zł. To naprawdę drogo, choć przyznam że nie szukałem hosteli na innych stronach.

Ceny przyzwoitych hoteli w Mediolanie zaczynają się już od 260 zł za noc w dwuosobowym pokoju (wyniki wyszukiwania), a więc taniej niż na HostelWorld. Na koniec pozostały nam dwa obiekty:

• Hotel Mythos - ocena 8,2/10 - 3 gwiazdki - blisko stacji głównej - noc za 380 zł
  • B&B Parco Lambro - ocena 9/10 - bez gwiazdek -  poza centrum - noc za 300 zł
Postanowiłem jednak zainwestować nieco więcej i stanęło na tym pierwszym, ale to przede wszystkim z powodu dużo lepszej lokalizacji. Pokoje wyglądają przyzwoicie:

Noclegi w Bergamo

Jeśli chodzi o Bergamo, to ceny są nieco niższe. Na Booking.com najtańsze przyzwoite noclegi dla pary znaleźliśmy za 180 zł (daleko od centrum), a w centrum od 300 zł wzwyż. My zdecydowaliśmy się na cieszący się znakomitymi opiniami, położony 1 km od stacji głównej hotel Hotel Excelsior San Marco - cena za 2 osoby wyniosła 360 zł. Pokoje prezentują się znakomicie:

Podsumowanie

Na etapie planowania 4-dniowego wyjazdu do Milano wydaliśmy ok. 1600 zł:

• loty tam i z powrotem: 436 zł
  • noclegi: 1127 zł
  • transfery ModlinBusem: 48 zł
Jak na krótki wyjazd to sporo, ale tutaj postanowiliśmy poszaleć z noclegami, poza tym północne Włochy nie rozpieszczają cenami i trzeba się z tym pogodzić. Jeśli komuś z Was udało się dorwać dobry nocleg w atrakcyjnej cenie, to zapraszam do podzielenia się znaleziskiem w komentarzu :)